Home

Sawadee kha, Sawadee khrap

Eerste bezoek

Home - Reisverhalen - Kanchanaburi - Eerste bezoek

Het eerste bezoek is lang geleden, in 1987. We waren helemaal niet van plan om naar Kachanaburi te gaan, maar na een bezoek aan Nakhon Pathom en de Rose Garden (allemaal met de bus) zijn we er toch beland.
Na wat zoeken kwamen we terecht in het River Kwai Hotel, waar we een nacht hebben geslapen. We zijn er later vaker geweest.
's-Avonds hebben we gegeten op (of in?) één van de drijvende restaurants langs de Kwai Noi. Daar zijn nu nog maar weinig restaurants, waar ze gebleven zijn weten we niet.
De volgende dag, voor de terugreis naar Bangkok, zijn we naar de Erawan waterval geweest. Met een lokale, oude, gammele bus, over een smalle weg met steile hellingen. Van het bezoek aan de waterval is niet zoveel gekomen, de laatste bus ging een half uur nadat we waren aangekomen terug, geen tijd dus.
Maar we zijn een paar jaar later teruggegaan. Het is een mooie waterval, die bestaat uit een aantal niveau's. Door de week kun je genieten van de waterval en de natuur, in het weekend van de Thaise dagjesmensen.

Disclaimer

We vertellen over een plaats wat wij er hebben meegemaakt en gedaan, en wat wij daarvan vinden; niet meer en niet minder.
Dit is geen reisgids (we zijn niet compleet), en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over hotels en restaurants is niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en beïnvloed door de stemming waarin wij verkeerden.