Home

Updated: 2019-08-17

Sawadee kha, Sawadee khrap

Vrijdag 26 juli 2019

Home - Reizen - Portugal - Lissabon, Spanje, Frankrijk 2019 - Vrijdag 26 juli 2019

We hebben lang geslapen in Hotel Dom Fernando in Évora, we worden om half acht wakker (half negen Nederlandse tijd).
Na het douchen gaan we naar het restaurant voor het ontbijt. Het is een groot restaurant, en het is er behoorlijk druk. Iedereen lijkt op dezelfde tijd te willen gaan eten.
Het ontbijt is redelijk, er is genoeg keuze. Het brood is matig maar de koffie is erg goed.

Na het ontbijt gaan we met de auto naar een supermarkt omdat we geen drinkwater meer hebben.
De gps stuurt ons eerste richting station, dat is goed, en wil ons dan een rotonde op hebben, maar die is er niet. Tijdens ons vorige bezoek aan Evora, in 2011, hadden we met hetzelfde verschijnsel te maken, we werden naar een rotonde gestuurd die er niet was, maar toen reden we met een TomTom van het verhuurbedrijf, en wij hebben een up-to-date Garmin.
De gps is echt een beetje van slag en stuurt ons een industrie-terrein op, het verkeerde, maar na 10 minuten rondrijden komen we toch bij de supermarkt. We kopen water, bier, wijn en aquardiente. Pia koopt ook nog een paar schoenen.

Terug naar het hotel gaat een stuk sneller. Daar bellen we de verhuurder van het appartement in Lissabon, meneer Helio, op om te vragen hoe laat we in het appartement kunnen. We moeten maar bellen als we weten wanneer we aankomen, dan zorgt hij dat hij er is.

We gaan wandelen door het centrum van Evora en bezoeken een kerk, waar een kapel is, met de muren vol met menselijke schedels en botten. Curieus.
De kerk zelf is mooi, maar er zijn mooiere.
We lopen verder door het centrum, en het valt op dat het in vergelijking met ons eerste bezoek wel erg toeristisch is geworden, er zijn veel souvenierwinkels en ook veel terrassen.

Van wandelen krijg je honger en we besluiten te gaan lunchen bij Repas, waar we gisteren hebben gegeten. Ook nu is het er druk, maar we krijgen een tafel. We eten iets met bacalhau, en ook nu smaakt het goed.

Na het eten gaan we terug naar het hotel, het is warm, en we zitten op het terras.
's-Avonds eten we bij Vinarium Wine & Tapas waar we drie tapas bestellen, prato misto, chourizo assado en gevulde champignons. Later volgt nog een salade. Het ziet er binnen leuk uit, het is jammer genoeg te fris om op het terras te zitten. Het eten smaakt goed. Wij zijn de eerste gasten, maar een half uur later zit het binnen en buiten vol. De rekening is hoger dan bij Repas, maar het valt mee.
Ook vanavond komen er pauwen langs, nu zelfs twee.

Link: Hotel Dom Fernando.
Link: Vinarium Wine & Tapas.

Geschreven op: 2019-07-27

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.