Home

Updated: 2019-08-22

Sawadee kha, Sawadee khrap

Woensdag 31 juli 2019

Home - Reizen - Portugal - Lissabon, Spanje, Frankrijk 2019 - Woensdag 31 juli 2019

Largo do Carmo.

Chiado.

We staan laat op vandaag, we hebben lang doorgeslapen.

Na het ontbijt lopen we naar de veerboot, want we willen naar Sintra gaan.
De veerboot van 12 uur missen we net, we hebben daardoor tijd om even een kopje koffie te drinken.
Om 1 uur ongeveer staan we in Lissabon.

We lopen richting station Rossio, en we zien onderweg een winkeltje waar hoeden en petten worden verkocht. Tom koopt daar een nieuwe rode pet.
Wat opvalt in de wijk rondom Rossio is dat er heel veel gebouwen gerenoveerd worden, dat is mooi, we hopen dat het er ook beter van wordt.
Wat ook opvalt zijn de elektrische steps, er rijden er erg veel rond, en we krijgen het idee dat veel mensen, toeristen, wel weten hoe je een elektrische step moet bedienen, maar niet weten wat de verkeersregels voor zo'n step zijn. Het lijkt ons een gevaarlijke situatie.

We kijken nog even rond in de buurt rondom Rossio en dan hebben we honger, we lopen de Rua das Portas de Santo Antão. Daar worden bij veel restaurants bijna naar binnen getrokken, maar dat wisten we al van vorige bezoeken aan deze straat.
Bij Milano is dat niet het geval, we gaan er zitten en eten gegrilde sardientjes en varkensvlees met schelpen. Het smaakt redelijk, en de rekening, 31 Euro, valt ook mee.

Het is te laat om nog naar Sintra te gaan, we lopen naar het Largo do Carmo waar we tijdens ons vorige bezoek aan Lissabon erg lekker hebben gegeten op het terras van het restaurant van het Lisboa Carmo hotel.
Het hotel is er nog, maar het terras helaas niet, jammer, want we wilden er nog een keer gaan eten.

Via de Chiado lopen we rustig terug naar de veerboot; het is spitsuur en dus erg druk, maar er varen veel boten, we schatten hooguit om de 10 minuten een boot, en we zijn snel in terug in Barreiro.
We kopen worst en kaas bij Continente, zodat we vanavond nog wat te snoepen hebben.
Op de terugweg drinken we nog wat in Coffeetaria in het Parque da Cidade en daan gaan we naar ons appartement.

Pia heeft uitslag, het lijkt op de uitslag van de eikenprocessierups.

Link: Coffeetaria.
Link: Restaurante Milano.
Link: Continente.

Geschreven op: 2019-08-01

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.