Home

Updated: 2019-09-04

Sawadee kha, Sawadee khrap

Zondag 4 augustus 2019

Home - Reizen - Portugal - Lissabon, Spanje, Frankrijk 2019 - Zondag 4 augustus 2019

We hebben redelijk goed geslapen in Hotel Dom Henrique Downtown in Porto.
Het ontbijt is ook goed, alleen mist Pia wat groente bij het ontbijt. De espresso, van Douwe Egberts, is wat minder maar wel te drinken.

Bij de receptie kopen we kaartjes voor de hop-on-hop-off Yellow Bus; 2 dagen inclusief boottocht en wijnproeverij.
Vandaag gaan we de Historical Route doen, met de boottocht. Bij de bus krijgen we oortjes, we stappen in en gaan bovenin zitten en we rijden door het centrum van Porto. Het is leuk om te zien, maar we hebben weinig kans om foto's te maken.
Bij de Bairro de Ribeira langs de Douro stappen we uit en we lopen naar de rondvaartboten. We moeten een half uur wachten, en het is er erg druk. Als we aan boord kunnen, er staat een lange rij voor ons, zijn er alleen binnen nog plaatsen. Het is wel een leuke rondvaart onder alle bruggen van Porto door en naar de monding van de Douro in de oceean.
We gaan de bus weer in die nu door Gaia rijdt, aan de andere kant van de Douro. Dit stuk is minder leuk, er staat veel nieuwbouw en het lijkt wel of de bus hier alleen maar rijdt vanwege de wijnproeverij.

Weer terug in Porto stappen we uit en we zoeken wat te eten.
Het wordt in de Rua das Flores, tapas en bacalhoa, rekening 30 Euro.
We lopen richting de Douro en dan zien we opeens een hotel waar we eerder hebben geslapen. De Rua das Floras was toen erg klein straatje zonder restaurants. Porto is behoorlijk veranderd.
We lopen naar de rivier en op de boulevard is het razend druk, dus we gaan snel weer weg. Via een steil, smal straatje, waar we even wat drinken, komen we weer op de heuvel en vandaar gaan we naar het hotel. Het valt best mee, het is helemaal niet zo ver lopen.
We kijken tv en dan krijgen we weer trek in eten. In het Via Catarina Shopping hebben we wel eens gegeten, het is 10 minuten lopen. Maar het is al half 10, en het shopping center gaat om 10 uur dicht.
Een stukje terug is Champ's da Baixa Bistrô waar we maar wat eten, matig en duur.

Link: Hotel Dom Henrique Downtown.
Link: Yellow Bus Tours.

Geschreven op: 2019-08-05

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.