Home

Updated: 2019-12-09

Sawadee kha, Sawadee khrap

Donderdag 28 en vrijdag 29 september 2017

Home - Reizen - Vakantie Thailand 2017 - Donderdag 28 en vrijdag 29 september 2017

We gaan twee maanden naar Thailand, en daarom moeten we visums aanvragen.
We hebben nog wat hotelbonnen en we blijven, voordat we naar de ambassade gaan, eerst een nachtje in Scheveningen slapen in het Ramada The Hague Scheveningen.
De dag begint niet goed, het regent hard, maar volgens de weersverwachting zou het beter worden.
We vertrekken om ongeveer half 12, en in Scheveningen is het inderdaad droog. Maar ook heel erg rustig.
We gaan wandelen over de boulevard, veel restaurants en strandtenten, en bijna allemaal dezelfde gerechten op het menu. Na een lunch, om ongeveer half 3, wandelen we verder. We komen aan in centrum van Scheveningen. En daar zijn opvallend veel Thaise restaurants en massage salons.
Het begint weer te regenen. We gaan wat drinken in een café. Als het droog is lopen we terug, maar het blijft niet lang droog; we schuilen een tijdje en lopen dan verder terug.
Op de boulevard besluiten we wat te drinken, en na een tijdje wat te eten. Dat eten is niet zo bijzonder, jammer. Maar het is wel droog geworden, en de zon schijnt.
Om een uur of acht zijn we uitgegeten, en hebben we nog wat over de boulevard gelopen. Alweer heel erg stil. Heel veel restaurants en strandtenten zijn al aan het sluiten.
Om 9 uur zijn we terug in het hotel, waar we nog wat drinken.

De volgende dag, na slecht te hebben geslapen, hebben we ontbeten. Dat is gelukkig wel goed.
We zijn naar de ambassade gereden en geven daar paspoorten en formulieren af.
Eind van volgende week zullen de paspoorten weer teruggestuurd worden.
Daarna gaan we nog even naar het Haagse China Town, waar we hebben rondkijken en wat inkopen doen.
En dan begint het weer te regenen. We rijden maar naar huis.

Geen inspirerende dagen voor de komende vakantie.

Link: Ramada The Hague Scheveningen.
Link: Royal Thai Embassy in The Hague.

Geschreven op: 2018-09-30

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.