Home

Home - Reizen - Vakantie Thailand 2017 - Zaterdag 25 november 2017

Marktje.

Zonnebloemen.

We zijn vroeg wakker, we hebben onrustig geslapen in The Imperial Mae Hong Son Resort in Mae Hong Son, we moeten wennen aan een nieuw bed.
We willen vandaag naar het Thung Bua Tong Forest Park, een zee van zonnebloemen hoog in de bergen.
Om half tien, na een goed ontbijt, vertrekken we.

Eerst rijden we 60 km over weg 108 naar het zuiden, tot aan Khun Yuan, dan linksaf weg 1263 op en die een kilometer of 15 volgen. Deze weg is smaller dan de 108, en heuvelachtiger. Dan slaan we weer rechtsaf, weg 4009, de bergen in, nog smaller en nog meer en steile hellingen.
Na een tijdje komen we op een marktje, het is er erg commercieel.
We rijden nog een stukje door en komen bij de velden met zonnebloemen. Het zijn er erg veel, en er zijn ook veel mensen, het uitzicht op de omringende bergen is erg mooi.

Op de terugweg, een kilometer of twintig voor Mae Hong Son stoppen we bij een restaurantje, Kublai Khan, en eten er wat. Er is een grote tuin en visvijvers bij het restaurant en veel van wat ze verkopen is zelf gekweekt. Het eten is smakkelijk.
En het restaurant ziet er leuk uit, veel bamboe, groentetuin, visvijvers.

Pia wil nog naar de langnekken, en bij een bord slaan we af. Jammer, het is een erg verlaten weg die uitkomt bij een modderpad.
We rijden terug en proberen het nogmaals via de weg die ons in het hotel is verteld. We komen bij een piertje, waar we Thb 600 betalen voor een boottochtje.
Het is al laat, we zien morgen wel.

Er staat 1440 km op de teller.

Inmiddels hebben we besloten om nog een nacht bij te boeken, er valt nog veel te zien.
We gaan weer naar de avondmarkt. We lopen wat rond, kopen wat eten en gaan naar dezelfde bar, Coffee Me, waar we gisteren hebben gezeten. We mogen ons eten daar opeten.
Pia raakt aan de praat met de eigenares, een jonge, aleenstaande vrouw met een zoontje van drie jaar, moeder overleden, vader al heel lang monnik. Maar ze redt zichzelf.

Geschreven op: 2017-11-29

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.