Home

Mooie bloemen.

Namtok Phlio.

Visjes.

Vannacht was onze eerste nacht in het Hadsaithong Resort in Haad Chao Lao.
De gisteren opkomende vloed met hoge golven is vannacht doorgegaan. De golven blijven hoog, en dat is goed te horen, en het water staat bijna tegen het terras van het restaurant.
De groep docenten heeft 's-avonds behoorlijk wat alcohol ingenomen, met als gevolg dat ze na een tijdje een luiddruchtig meningsverschil krijgen. Maar om een uur of tien is alles rustig.
En wij moeten wennen aan een ander bed. We hebben daardoor maar matig geslapen.

De docenten zijn om half zeven al buiten, en wij worden daardoor ook vroeg wakker.
Op ons terras vinden we een aantal vreemde, maar erg mooi bloemen. Waarschijnlijk zijn de vreemde vruchten die we gisteren zagen, helemaal geen vruchten maar knoppen. Erg mooi.
We hebben nu genoeg tijd om te ontbijten, en dat is in dit hotel erg vroeg, tussen zeven en negen uur. Het Thaise deel van het ontbijt smaakt goed, de koffie minder, en ook het westerse deel smaakt niet zo geweldig. Maar dat wisten we vooraf al.

We gaan vandaag naar een waterval net voorbij Chanthaburi, Namtok Phlio. We zijn hier een jaar of 10 of meer geleden al eens geweest.
De weg er naartoe is eenvoudig, Sukhumvit volgen naar het oosten en goed op de borden letten. Na een goed half uur rijden zijn we er. De auto zetten we op een van de parkeerplaatsen, 30 Thb en we lopen naar de ingang. Pia mag gratis naar binnen, ze is ouder dan 65. Tom mag 200 Thb betalen ook al is hij boven de 65.
De waterval is leuk om te zien, er zwemmen heel veel vissen rond, en die komen gratis je voeten schoonmaken als je die in het water steekt. Het park is netjes en goed onderhouden. Er zijn toiletten, en de parkrangers houden de boel goed in de gaten. Er mag geen eten mee naar binnen, en er ligt nergens rommel.
Na anderhalf uur hebben we het wel gezien.

We rijden terug richting Haad Chao Lao en Tom wil naar de visserspier, maar we missen de juiste afslag, en we krijgen honger, het is al twee uur geweest. Uiteindelijk vinden we de afslag, maar daar rijden we eerst naar Haad Kung Wiman, waar we tijdens een eerder bezoek lekker hebben gegeten.
Bij hetzelfde restaurant, ร้านเจ๊ริน (Je Rin Shop), gaan we weer zitten, we zijn het tweede paar gasten. Na een uurtje zijn er aan nog vijf tafels mensen komen eten. Het eten smaakt goed, en uitzicht is leuk, de bediening vriendelijk en vrij vlot.

Het is te laat, vinden we, om nog ergens heen te rijden, we gaan terug naar het hotel, we halen wat te drinken en te eten aan de overkant van de weg, en we zitten de hele avond op ons terras te genieten van de zee.
In het hotel is naast de groep docenten nu ook een groep studenten aangekomen.

Geschreven op: 2020-02-20

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.